Wednesday 8 June 2011

SeDiKiT TaPi BeRmaKnA...



Assalamualaikum W.B.T...alhamdulillah...selepas hmpir 3 minggu menyepi,ni lah baru ada masa nak menulis,eh...nak kata xde masa,huhu..cam lebih aje masa skg ni..mungkin xde ilham nak menulis..tapi pape pun,ni pun juz nak berkongsi apa yg terbuku sebenarnya.... “sedikit tapi bermakna”...pe benda yg sedikit tu?? Pe benda yg bermakna tu?? Huhu..jom kita rungkai sama2... perasan x kwn2, manusia sbnrnya mudah berubah...berubah kepada yg lbh baik(alhamdulillah) atau berubah kpd yg kurang baik (Naulzubillah)..tapi yang kita nak adalah berubah ke Jalan yg benar iaitu dekat kepada Ya Rabb... setiap org berubah dan melakukan amal kebaikn tapi yang paling utama ada istiqamah kpd kebaikan yg dilakukan...xpelah jika amaln tu hanya sedikit tapi kita berterusan dalam melakukannya..insyaAllah..amalan tersebut akn subur didalam hati ibarat benih yg sentiasa dibajai nutrisi..lau bertimbun2 amalan permulaannya,tapi hanya sekadar sehari dan kemudiannya kembali ke jalan yg mungkar,apa gunanya kan...biarlah hati kita istiqamah dalam melakukan amalan baik...bila kita dah dapat amalkannya,insyaAllah ia akn subur di hati kita...contonya,kalau kita slalu menunaikan solat berjemaah di masjd,insyaAllah jika kita mmpu istiqamah dgn amaln tersebut..nescaya,kita dapat merasai kemanisan amalan yg kita lakukan....ceh2..cam khutbah jumaat lak..pape pun,biarlah sedikit tapi berterusan..insyaAllah ia akn jadi sesuatu yg bermakna dan barakah..insyaAllah..pape pun amalan yg kita buat..buatlah kerna Allah...akhir kalam...moga kita semua istiqamah dlm mlakukan amalan..rebut masa cuti ni ngn mendekatkan diri kpd Allah....selamat beramal ya kawan..   








1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete